HealthDiary ♥

2013-02-04
20:33:00

Dag 1
Dagen med stort D är här, första dagen på vår såkallade enmånadsplan då vi ska äta low carb high protein som tydligen ska ge mer energi och bygga mer muskler. Försov mig idag igen tyvärr så fick skippa frukosten och ta en banan runt kl. 10. Åt sedan lunchlådan som vi förberedde igår kl 12.00 och sedan 2 makrillknäckebröd vid 15.00 som mellanmål! 
 
 
Till middag åt vi en smarrig kycklingsallad som bestod av:
Kyckling
Champinjoner
Isbergssallad
Körsbärstomater
Gul lök
Gurka
2 st sesam & Fiber Crispbread

Kryddade champinjonerna och kycklingen med salt & peppar sedan skjuts in i ugnen :)

 
Vi kommer även köra Jillians 30 days shred som består av 3 nivåer, man börjar med första som ska utföras i 10 dagar, lagom till kroppen börjar vänja sig vid nivå 1 börjar man på nivå 2 och så fortsätter det så :) Dessa nivåer blir tillsammans 30 dagar och de kommer vi göra varje dag även om vi vissa dagar går till gymmet och andra inte! OBS! Till dessa klipp behövs hantlar men det går lika bra att fylla vattenflaskor och köra med det, no excuses ;)
 
 
Blev ett riktigt långt inlägg nu men kommer förmodligen se ut såhär en gång per dag, varje dag, denna månaden då detta är vårat sätt att utvärdera dagen och sedan kan vi gå tillbaka och se hur det sett ut :)
Blir tyvärr ingen träning idag heller då vi fortfarande inte känner oss helt 100 från den hemska vinterförkylningen, men drar förhoppningsvis till gymmet imorgon iallafall och kör lite styrka! Konditionen får vänta någon dag till.

Kommentarer:
#1: marina

Allt bra med er? :)

Svar: Förutom vinterförkylningar och annat är det bara prima! Själv då? :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-04 @ 20:38:03

Okej, skoj! :)

Svar: Ja verkligen!Du borde hänga med på resan! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-04 @ 20:52:56
#3: JUNITJEJ

Mums, det ser gott ut!

Svar: Ja det var jätte gott! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-04 @ 21:39:20

vad god salladen ser ut! :)

Svar: Den var riktigt god!Du borde testa att göra den! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-04 @ 23:05:10

Åh va gott! :)

Svar: Ja verkligen! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-05 @ 05:35:20
#6: Evelina

Hej! Härligt blogg, känner igen mig själv i flera av era rader. Jag gå också på "low carb, high protein" diet. Den heter "Den-Termogena-Dieten"

Vet inte om det är exakt samma diet om jag går, men det låter som något liknande.
Fördelarna med denna diet jag går är:
"Dieten är tänkt för tränade som vill minska fettmängden men behålla muskelmassa."

Läs resten här:
http://www.viktminskning.dk/Den-termogena-dieten.php

och här:
http://www.body.se/forum/artiklar/presentation-och-en-artikel-kallad-den-termogena-dieten-246684

Notis: Ja du kan bygga muskler utan kolhydrater. Men du kommer troligen bygga bättre med kolhydrater.

Strävar ni inte för att gå ner i vikt och bara bygga muskler så peppar jag er att testa mer kolhydrater. Vill ni dock gå ner mer i vikt så rekommenderar jag att äta mindre kolhydrater. Men det är ju kul att testa på olika saker, kanske nästa månad testar ni mer kolhydrater och ser andra resultat, det är bara att pröva sig fram!

Jag har gått denna diet 3ggr (gått ner 6kg varje gång ungefär och sedan gått upp det, men nu har jag bestämt mig att gå ner allt jag vill gå ner, -7kg firade jag och vågen idag) och jag vet hur den påverkar kroppen, det är jätte lätt att gå ner i vikt med den, iallafall dom första 5-6kilorna tar du på 5-6v, (beroende på om du är stor eller liten) de som är större kan tappa 2-3 kg de första veckorna, själv har jag väl mitt i mellan så jag går knappt ner 1kg i veckan. Hjärnan blir seg som bara den då kroppen inte får i sig några kolhydrater, men det är det värt ;)

Håller tummarna för er, kul att se att det finns fler än jag som går denna diet :)

Läs gärna min träningsblogg! www.gohardorgohooome.blogg.se

Svar: Har gått lite från och till på denna dieten sen i December men haft vissa dagar då vi får i oss lite kolhydrater :) Märkt skillnad på muskler men inte haft mycket till viktnedgång så vi tänkte köra den fullt ut nu i februari för att få bort det retfettet som inte verkar vilja försvinna :p Synd att pasta och sånt är så gott bara hah ;) Hoppas du lyckas denna gången då men du verkar veta vad du snackar om, tackar för tipsen! Riktigt kul att se att någon annan kör på samma som sagt!!
Ska gå in och kika :)
/ Martina och Emilia
healthdiary.blogg.se

2013-02-06 @ 18:27:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: