HealthDiary ♥

2013-02-01
21:17:00

Jag Mår Illa Av Att Se Hur Jag Såg Ut!
Det finns många saker som har lett till att jag vill fokusera på mitt liv och min hälsa, men vissa saker är de som har gjort mest inverkan på just detta området, mobbingen är den största delen av det. I hela mitt liv har jag fått höra nedvärderande ord om min kropp, vilket har gjort att mitt självförtroende gång på gång har sänkts ner hur många gånger jag än byggt upp det. Att få höra att man är ett fettobarn redan som 10 åring är inte något som någon vill vara med om trots att det sker iprincip varje dag och jag vet hur det känns! Detta pågick från ca 10 års ålder till nu, men mobbingen slutade när jag började i 7:an, orden fortsatte ändå konstant. Till slut bestämde jag mig för att detta skulle få ett stopp och jag gick ner hela 10 kg, men gick nästan upp dessa lika fort igen.
 
Under hela mitt liv har min vikt gått upp och ned, men jag har alltid räknats som överviktig. När jag började denna resan var det jobbigt att ens se på mig själv, att se på min kropp som jag trotsallt skapat helt själv och de bilder vi tog vid den tidpunkten vill jag knappt kolla tillbaka på. Jag mår illa av att se hur jag såg ut. För första gången i hela mitt liv ligger jag nu stabilt på normalviktig och det är en helt otrolig känsla! Jag har fortfarande en lång bit på vägen kvar, men jag är riktigt stolt över det jag har uppnått hittils! 

Med detta vill jag egentligen bara säga att det som har hänt i ditt förflutna är något som du kan använda till styrka när du ändrar om ditt liv. Det hjälper inte att gå runt och tycka synd om sig själv och tröstäta för att man mår dåligt över det man själv har byggt upp - detta skriver jag trots att jag alltid har varit stor, från födseln till nu. Det finns ingenting som gör det bättre av att må dåligt över det man ser, det bästa är helt enkelt att vända om situationen och göra det till något bra och det är precis det jag gjorde! Ingen annan än du själv kan hindra dig!
Ingenting är omöjligt sålänge ni tror på er själva!
/ Emilia
Taggar: dryck, fit, fitness, fitspo, fitsporation, hälsa, kalorier, kost, mat, motivation, training, träning, träningsfavoriter, träningskläder, träningsmusik;

Kommentarer:
#1: Chilah

Sjukt duktigt av dig (före och efter-bilden), vilken förvandling!
Själv skriver jag om mitt ohälsosamma sätt att leva ;)

Svar: Tack så mycket!! :)Kikade även in på din blogg!
healthdiary.blogg.se

2013-02-01 @ 21:45:50

Så duktig du är:)

Svar: Tack så mycket! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-01 @ 23:03:05
#3: Natacha

Guud va duktigt av dig! :)

btw fin blogg! :))
Kolla gärna tbx om du har tid och lust.
Hoppas du får en bra helg! :)

Svar: Tack! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-01 @ 23:27:59
#4: Sam

Grymt jobbat! Det är svårt att bygga upp självförtroendet när manvarit överviktig, jag har själv vart överviktig och vet hur det känns. Nu har jag gått ner 23 kg och jag ÄLSKAR att kolla på gamla bilder för det stärker mitt självförtroende nu, det är häftigt att se hur långt man kommit

Svar: Tack så jätte mycket! Ja det är ju verkligen det och minsta lilla får en att sjunka ner till där man började! Vad roligt att höra! Vi hoppas verkligen att det håller i sig för dig och vi hoppas att vi får höra mer om din resa i framtiden! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-03 @ 17:25:22
#5: Julia

Riktigt bra kämpat! :)

Svar: Tack så jätte mycket! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-04 @ 00:12:14
#6: heysam

Ja det kan vara något helt orelaterat som påminner om de känslorna man känt som överviktig och rätt som det är kan det kännas som att man är tillbaka till ruta 1 och ingenting har förändrats. Men det är en falsk känsla, och det vet jag så jag försöker göra saker som tar mig ur det tankesättet. :) Man kommer inte längre på vägen genom att klanka ner på sig själv liksom!

Svar: Ja verkligen! Man måste helt enkelt bara se framåt och ta det negativa till något positivt! Allt går bara man tror på sig själv! :) Verkligen inte! Klankar man ner på sig själv är det aldrig möjligt att det blir bättre! :)
healthdiary.blogg.se

2013-02-04 @ 15:56:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: